Lästa böcker:

Antal lästa böcker: 5
Antal sidor: 2150

11. Olivier Truc, Fyrtio dagar utan skugga, 448 sidor, Betyg: 4-
12. Kristina Ohlsson, Syndafloder, 446 sidor, Betyg: 5-
13. Jane Harper, The Dry, 339 sidor, Betyg: 5
14. Jan-Philipp Sendker, Konsten att höra hjärtslag, 332 sidor, Betyg: 4-
15. Jo Nesbø, Törst, 585 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 5, Engelska: 1
Originalspråk: Engelska: 1, Svenska: 1, Franska: 1, Norska: 1, Tyska: 1

Ursprungsland: Sverige: 1, Frankrike: 1, Australien/Storbritannien: 1, Norge: 1, Tyskland: 1

Kvinnliga författare: 2
Manliga författare: 3
Författare jag inte läst tidigare: 3

Boktolva: 1 (Jan-Philipp Sendker)
Makeutmaningen: 1 (Konsten att höra hjärtslag)

Recensionsexemplar: 2
Hemifrån – hyllvärmare: 1
Hemifrån – ganska eller helt ny: 1
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 1
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 4/0/1/0/0

Deckare/spänning/thriller: 4
Skräck: 0
Drama: 1
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 0
Pjäs: 0

Månadens bästa: The Dry
Månadens mest spännande: The Dry
Månadens överraskning: Fyrtio dagar utan skugga
Månadens besvikelse:

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Precis i min stil!
  • Månadens mest spännande: Hård konkurrens om den utmärkelsen den här månaden!
  • Månadens överraskning: Trots att det är en deckare trodde jag inte den skulle vara så lättläst som den var.
  • Månadens besvikelse: Ingen faktiskt!
  • Allmänt: Jag tycker jag har läst rätt mycket och blev lite förvånad när jag insåg hur få böcker jag läst. Men jag har i alla fall kommit ikapp i recensionerna nästan…

Avslutade filmer och TV-serier:

  • Tarzan. Schablonmässigt om kolonisering. Hela filmen baseras på Alexander Skarsgårds kropp, och det räcker inte på långa vägar. Betyg: 3,0/10.
  • Dolda tillgångar. Recension här. Betyg: 8,5/10
  • Bridget Jones Baby. Recension kommer.
  • Innan vi dör, säsong 1. Recension kommer eventuellt.
  • Valkyrien, säsong 1. Recension här. Betyg: 6,5/10
  • Castle, säsong 6. Recension här. Betyg: 7,5/10.

Även här känns det som om vi sett mycket mer än vad listan visar…

