Topp Tio Tisdag: De bästa böckerna jag läst så långt 2017

I veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: Best Books You’ve Read In 2017 So Far (break it down however you want — by genre, strictly 2017 releases, whatever!)

Det här temat har fördelen att jag kan gå tillbaka och se vilka betyg jag satt på böckerna. Fast det är ju ingen exakt vetenskap ändå. 1:an fick en 5:a, 2-5 fick en 5- och 6-10 är ett urval av de som fick 4+.

10. En väktares bekännelser av Elin Säfström
9. De mörkermärkta av Mattias Leivinger och Johannes Pinter
8. Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson
7. Fixaren av Gabriella Ullberg Westin.
6. Manglade dukar och vikta servetter av Eva Klingberg
5. Syndafloder av Kristina Ohlsson
4. Den tunna blå linjen av Christoffer Carlsson
3. Ärren vi bär av Caroline Engvall
2. Häxan av Camilla Läckberg
1. The Dry av Jane Harper

7 kommentarer

  1. Nu förstår jag varför jag inte har läst så många bra böcker i år… har ju inte läst någon av dessa. Eller jo, en (10), men den läste jag förra året. Ska försöka åtgärda detta 🙂

    Gilla

  2. Jag måste nog ta och läsa Manglade dukar och vikta servetter 🙂 Annars har jag bara läst En väktares bekännelser och De mörkermärkta, men båda tyckte jag mycket om.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.