Veckans topplista: Psykologiska thrillers just nu

Johannas deckarhörna har skapat en serie hon kallar Veckans topplista, eftersom hon tycker Top Ten Tuesdays inlägg blir svårare och svårare. Jag kan hålla med henne, och hoppar gärna på det här.

Vecka 39 är det ”Psykologiska thrillers just nu”. Vet inte exakt vad ”just nu” innebär, men här kommer min lista. Alla psykologiska thrillers/spänningsromaner som jag läst i år. Det är inte alla som har thrillertempo så jag har vidgat begreppet något. Ska man riktigt analysera kanske inte alla är ”psykologiska” heller 😉 Länkar till mina recensioner finns i titeln:

  1. Hon som vakar av Caroline Eriksson
  2. Och blomstren dö av Rebecka Edgren Aldén
  3. The Woman in Cabin 10 av Ruth Ware
  4. Midnight at the Bright Ideas Bookstore av Matthew J Sullivan.
  5. Before the fall av Noah Hawley.

12 kommentarer

  1. Det är svårt att veta vilka som egentligen är psykologiska thrillers, men jag valde ut 5 böcker som jag tyckte var riktigt spännande och man fick hålla andan ibland… 🙂 Men nej det var inte så lätt som jag först trodde!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.