April 2014

Antal lästa böcker: 10
Antal sidor: 3780

28. Sofie Sarenbrant, Visning pågår, 354 sidor, Betyg: 4-
29. Anna Jansson, Skymningens barfotabarn, 285 sidor, Betyg: 4-
30. Boris Vian, Dagarnas skum, 302 sidor, Betyg: 2
31. Mattias Edvardsson, Där framtidens fötter vandrar, 288 sidor, Betyg: 5
32. Suzanne Collins, Revolt, 293 sidor, Betyg: 4-
33. Majgull Axelsson, Jag heter inte Miriam, 451 sidor, Betyg: 5
34. Cia Sigesgård, Inga kelgrisar, inga styvbarn, 392 sidor, Betyg: 4
35. Jørgen Brekke, Nådens omkrets, 374 sidor, Betyg: 4+
36. Jung Chang, Vilda svanar. Tre döttrar av Kina., 539 sidor
37. Fredrik T Olsson, Slutet på kedjan, 502 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 9, Norska: 1
Originalspråk: Svenska: 6, Engelska: 2, Franska: 1, Norska: 1

Ursprungsland: Sverige: 6, Frankrike: 1,  USA: 1, USA/Kina: 1, Norge: 1

Kvinnliga författare: 6
Manliga författare: 4
Författare jag inte läst tidigare: 6

Boktolva: 1 (Jørgen Brekke)
Makeutmaningen: 1 (Vilda svanar)
Kaosutmaningen: 5

Recensionsexemplar: 5
Hyllvärmare: 2
Ganska eller helt ny: 2
Lånad på biblioteket: 1

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok: 5/0/2/3

Drama: 3
Deckare/spänning/thriller: 4
Dystopi: 1
Surrealism: 1
Biografiskt: 1

Månadens bästa: Där framtidens fötter vandrar
Månadens mest spännande: Nådens omkrets
Månadens överraskning: Där framtidens fötter vandrar
Månadens besvikelse: Dagarnas skum
Månadens mest omskakande: Jag heter inte Miriam

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Det är roligt när man hittar en ny favoritförfattare!
  • Månadens mest spännande: Riktigt bra norsk krim tyckte jag.
  • Månadens överraskning: Jag hade förhoppningar, men blev ändå överraskad över hur mycket jag tyckte om den.
  • Månadens besvikelse: Bara för bisarr för min smak.
  • Månadens mest omskakande: Såväl Jag heter inte Miriam som Vilda svanar skakade om, var och en på sitt sätt.
  • Allmänt: Bra läsmånad i omfattning tack vare ett påsklov! Dessutom några riktigt bra läsupplevelser.

6 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.