Bokbloggsjerka 20-23 juli: Böcker som borde publiceras idag

Fredag. Strålande sol och semester. Och Annikas bokbloggsjerka. Idag frågar hon så här: Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

När jag läste Thomas Eriksons debut Bländverk förra året var jag klart imponerad som du kan läsa här. Sen dess har jag längtat efter hans andra bok, Illdåd. Nu ska den komma i augusti, men den kunde gott komma tidigare.

Thomas Enger är en norsk krimförfattare som debuterade med Skinndöd, eller Skendöd som den heter på svenska. Nästa bok heter Fantomsmerte, och den kommer på svenska som Fantomsmärta i augusti. Jag läser ju mycket på norska och det kliar i fingrarna att klicka hem den på norska. Men det vore ändå bra om den kom på svenska. Nu.

Lizzie Dorons skildring av sin barndom började med Varför kom du inte för kriget? och Min mors tystnad. Jag skulle gärna se att nummer tre publicerades omgående på svenska.

Sen skulle jag gärna se ytterligare böcker från en del författare förstås. Men det är ju en annan sak…

9 kommentarer

  1. Jag borde nog läsa Lizzie Dorons böcker. Jag var väldigt sugen på att läsa den första när jag först hörde talas om den, men det blev av någon anledning inte av.

    Sv: Jag är lite överraskad över hur mycket jag tyckte om The Retribution, med tanke på att The Wire in the Blood är den av hennes böcker jag tyckt sämst om vilket till stor del berodde på Jacko Vance som karaktär.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.