Veckans topplista v. 24: Sommarpocket

Som tur är så fortsätter Johannas deckarhörna 2019 med sin serie hon kallar Veckans topplista. Det är nu ett stående inlägg på tisdagar här på bloggen och på många andra bloggar. Häng på vetja!

Vecka 24 är temat: Sommarpocket

Den här gången väljer jag att tipsa om böcker jag läst och gillat som nu finns i pocket. Fem olika genrer, fem olika böcker men alla passar säkert för strandläsning. Länkar till mina recensioner i titeln:

  1. Mörkret av Ragnar Jónasson. Första delen i en isländsk deckarserie.
  2. Jag for ner till bror av Karin Smirnoff. Prisbelönt debutroman som utspelar sig i svensk glesbygd.
  3. Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck. Fin feelgood med böcker i centrum.
  4. Bränn alla mina brev av Alex Schulman. Biografiskt om författarens mormor och morfar.
  5. En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson. Den bästa boken jag läste förra året. Mer behöver väl inte sägas?

14 kommentarer

  1. Jag for ner till bror och Bränn alla mina brev har jag läst. Bra böcker. Bränn alla mina brev är ju både lättläst och spännande som den värsta thriller.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.