Liebster Blog Award

liebester-blog-awardFörra veckan, när vi var borta så cirkulerade en slags utmaning/award i bokbloggsvärlden, den så kallade Liebster Blog Award. Jag fick äran att motta den från Bloggbohemen, Bokföring enligt Monika och C R M Nilsson. Faktum är att jag fått en sådan en gång förut, men då såg den annorlunda ut.

Men här kommer mina svar:

1. Vad ville du bli när du var liten?
Tidigt så var det bibliotekarie eller busschaufför, men när jag började skolan blev det lärare.

2. Vad är du idag?
Jag är utbildad fysiker och har bl.a. undervisat i det. Numera är jag administratör och handläggare.

3. Vart vill du helst resa?
Det står mellan Indien och Sydamerika om jag skulle drömma fritt.

4. Var ser du dig själv om fem år?
Fem år går så oerhört fort, så jag ser mig nog i ungefär samma situation som nu. Men jag är lite skrockfull så jag försöker att inte fantisera alltför mycket.

5. Rött eller vitt?
Som färg rött. Gäller det vin så vitt.

6. Sommar eller vinter?
Sommar. Jag är dödligt less på att frysa!

7. Skog eller hav?
Uppvuxen på den uppländska slätten så är jag nog mer hemma i skogen. Men å andra sidan är det större chans att det är myggfritt vid havet…

8. Vad gör dig ledsen?
Att tänka på nära och kära som inte finns med oss längre. I synnerhet min pappa. Och att människor far illa.

9. Vad är det bästa du vet?
Min familj.

Jag har inte riktigt koll på vilka som fått den eller inte, och det finns förstås fler än fem som förtjänar den! Så den här gången passar jag på den möjligheten. Hoppas ni själva vet att ni förtjänar den.

2 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.