En smakebit på søndag – Skred

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag. Smakbitarna hittar man hos Astrid Terese på bloggen Betraktninger. Ibland vikarierar Lesekunst och smakbitarna hittas där.

Den här veckan har jag varit bortrest från tidig måndag morgon till fredag kväll i jobbet. Två olika resmål hann jag med. Ja, det var i jobbet såklart. Nu är det väldigt skönt att ha en hemmahelg att vila på! Och rösta förstås. Eftersom det ingick kvällsaktiviteter så blev det nästan inget läst under veckan. Det försöker jag ta igen nu under helgen. Boken jag läser är Skred av Sara Strömberg. Jag tyckte om hennes första bok, Sly, och hittills är den här riktigt bra. Smakbiten kommer från början av boken.

Jag började köra hemåt, men redan efter Bonäshamn fastnade jag i en lång bilkö. Trafiken hade letts om från Järpen i en lång krok runt den nedrasade vägsträckan längs E14 i Åre. Här på baksidan av Åreskutan var de smala grusvägarna förrädiskt läsa i kanterna och pepprade med potthål och tjälskott. Polisen varnade för trafikkaos.
Flera fordon tutade. En lastbilschaufför klev ur hytten och började vanka av och an med en cigarettstump i mungipan. Jag suckade, skruvade på den sprakande radion. P3 rapporterade om de bästa elbilarna just nu. Jag bytte kanal. P4 Jämtland berättade att Krokoms kommun sagt upp vindkraftsarrende i Offerdal. Zlatan, som investerat dyrt i mark i området, hade protesterat. Jag stängde av.

11 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.