Fem en fredag v. 17: Favoriter

Idag blir första gången jag hakar på något jag sett på andra bloggar: Fem en fredag som drivs av elisamatilda. Den här veckan handlar det om favoriter.

  1. Vilken radiokanal väljer du mest att lyssna på?
    Numera är det bara när jag åker bil som det kan bli att jag lyssnar på radio ibland. Då beror det på – det kan vara NRJ, MixMegapol eller P4. Eller ibland P1 eller P3. Det beror på vad jag känner för.
  2. Vilken är din just nu favoritplats?
    Det som nu skänker mig mest lugn är våra helgutflykter som vi ofta avrundar med medhavt fika på något bra ställe. Min favorit är en bänk med utsikt över havet någonstans i närområdet.
  3. Vad tittar du helst på, på tv?
    Vi ser nästan bara på streamingstjänster numera, men uppkopplade mot TVn. Mycket spänning blir det, blandad med romantik och fantasy. Är det norskt eller danskt så blir vi extra nyfikna. På vardagar ser vi ofta avsnitt av någon serie, på helgerna ser vi film.
  4. Vilken doft gör dig alltid glad?
    Trots att barnen är vuxna så kramas vi ibland, och då blir jag glad. Doften är säkert en del av den känslan.
  5. Vilken bok kan du läsa om och om igen?
    Ingen faktiskt. Jag läser sällan om böcker, det finns så mycket nytt att upptäcka. Men skulle jag rekommendera något är det ändå Harry Potterserien. Den har jag i alla fall läst två gånger.

7 kommentarer

  1. Oh, klart att kramar är bäst, både känslan och doften! Och så bor du vid havet, lyckost! De enda linjärteveprogrammen jag ser numera är idrott, så skönt att inte behöva känna att man missar något om man väljer att göra annat. Ha en skön Valborgshelg

    Gilla

  2. Jag lyssnar också, egentligen, bara på radio när jag åker bil. Vi är så lyckligt lockade här i Skåne så vi har en radiokanal som heter Retro FM och den är på så långt utanför Skåne som det går 🙂

    Gilla

  3. Då är vi helt över ens om Harry Potter:-) Ja, vad gäller lyssnande på radio har vi också samma vanor. Å jo tack för att slå sig ned på en bänk nära havet, gärna i Benidorm, som är mitt favorit semesterställe.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.