Bokbloggsjerka 10-13 februari: Bokliga saker

jerkaFredagar är numera om jag hinner med både dagen för Mias Helgfråga och Annikas Bokbloggsjerka. Idag i jerkan är frågan: Vilka bokliga saker (förutom böcker) kan du inte leva utan (exempelvis örhängen här och här)?

Jamen det går nog att svara på relativt snabbt: Det första jag kommer att tänka på är bokmärken (som jag samlar på, och gärna köper som minnen på resor) och registerprogrammet Book Collector.

TV-serier eller filmer baserade på böcker kanske också kan räknas in?

Av en vän som vet mina preferenser fick jag det här halsbandet. Passar alltid!

Hm, nu är det frågan om jag törs ser era andra svar.

Tillägg: Efter att ha läst Fantastiska berättelser inlägg så får jag komplettera med den här fina muggen som jag har och gärna dricker te ur 🙂 Och så har jag en bokask (en förvaringsask som ser ut som en bok) som jag vann i en utlottning inne hos Annika.

10 kommentarer

  1. Bokmärken använder jag flitigt men kom inte alls på att nämna i mitt svar. Kaffe är min läsdryck nummer ett så det skulle också kunna vara mitt svar och jag skulle gärna ha en fin boklig mugg men det har jag faktiskt ingen. Din var fin!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.