Bloggen fyller år. Och jo – en tävling blir det också.

book birthdayDå var det dags igen. Bloggen fyller år!

Jag har varit lite tveksam om jag orkar ro en tävling i land. Men jo – det får bli så ändå. Den här gången kör vi en riktig tävling – dvs för att vinna så måste man svara rätt på några frågor 😉

Det här är reglerna:

  1. Svara på frågorna nedan i en kommentar. Kommentarerna kommer inte att synas utan att jag godkänner dem (det gör jag sedan).
  2. Ange vilken/vilka av nedanstående böcker du helst vill vinna.
  3. Ange även en bok i pocket som du gärna vill vinna (den kommer jag att köpa åt dig). Den boken ska vara relativt lätt att få tag på.
  4. Ange din e-postadress så jag kan nå dig om du vinner.
  5. Gör allt senast onsdag 11 januari kl 23.59.

Frågor:

  1. Hur många år sedan är det som jag gjorde mitt första inlägg på den här bloggen?
  2. På vilken ort bor jag?
  3. Vilket år av de jag bloggat läste jag flest böcker?
  4. Nämn minst tre författare som jag träffat och pratat med.
  5. Vilka språk har jag läst böcker på och recenserat på bloggen?
  6. I vilken förening med litterär anknytning sitter jag i styrelsen?
  7. Jag brukar då och då nämna en trilogi om en stad i Norden som en av de bästa jag läst. Vilken stad och vilken författare? Varför tycker jag speciellt mycket om att läsa om den staden?
  8. Nämn någon ungdoms/barnbok som jag läste och tyckte om när jag var liten/ung.
  9. Vilken författare äger jag flest böcker av?
  10. Rekommendera en bok jag bör läsa 2017 som jag inte redan läst.

Böcker att vinna:

  • En enda risk av Simona Ahrnstedt
  • Prime Time av Liza Marklund
  • Little Bee av Chris Cleave
  • Tisdagskvinnorna av Monika Peetz
  • Bokklubben vid livets slut av Will Schwalbe
  • Väldigt sällan fin av Sami Said

Lycka till!

6 kommentarer

  1. Ett stort grattis! 🙂 Jag är gärna med och tävlar. Det är en väldigt klurig tävling du har ordnat.

    1.Du började blogga 2011, så sex år sedan borde det vara.
    2. Sundsvall
    3. 2013
    4. Peter James, Elly Griffiths och Katarina Wennstam
    5. Svenska, engelska, norska och danska, tror jag.
    6. Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall
    7. Gissar på Gunnar Staalesens trilogi om Bergen. Din pappa bodde väl i Bergen under en period och du såg staden som ditt andra hem.
    8. Lotta-böckerna av Merri Vik.
    9. John Grisham
    10. Hyresgästerna av Sarah Waters 😉

    Skulle jag vinna vill jag ha Väldigt sällan fin av Sami Said och Min hjältinnor av Samantha Ellis (http://www.adlibris.com/se/bok/mina-hjaltinnor-eller-vad-jag-har-lart-mig-av-att-lasa-for-mycket-9789175034898).

    Gilla

  2. Grattis till ännu ett år med bloggen !
    Mina svar:
    1. 6 år
    2. Sundsvall
    3. 2013 (125 st)
    4. Simona Ahrnstedt, Elly Griffiths och Christoffer Carlsson
    5. Svenska, norska, danska och engelska
    6. Svenska deckarfestivalen i Sundsvall
    7. Bergen, Gunnar Staalesen och för att du tillbringade mycket tid där under uppväxten eftersom din pappa bodde där
    8. Lottaböckerna av Merri Vik
    9. John Grisham
    10. Den röda adressboken av Sofia Lundberg

    Om jag vinner vill jag gärna ha Tisdagskvinnorna av Monika Peetz och i pocket Miniatyrmakaren av Jessie Burton.

    Gilla

  3. Grattis!! 🙂
    Är gärna med i tävlingen och här kommer mina svar:
    1, Ditt första inlägg gjorde du 8:e januari – dvs. för sex år sedan.
    2, Sundsvall
    3, 2013 (du läste 125 st)
    4, Malin Persson Giolito, Håkan Nesser och Tove Alsterdal.
    5, Danska, engelska, svenska och norska.
    6, Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall
    7, Gunnar Staalesen, Bergen
    8, Anne på Grönkulla
    9, John Grisham
    10, Ull av Hugh Howey. En av mina favoriter!

    Jag skulle gärna vinna En enda risk eller Tisdagskvinnorna.
    Boken jag önskar i pocket är Den stora verklighetsflykten av Lars Vasa Johansson.
    elin.helmersson@live.se

    Gilla

  4. Grattis, och vad kul med en tävling.

    1. 6 år sen
    2. Sundsvall
    3. 2013
    4. Simona Ahrnstedt, Elly Griffith och Christoffer Carlsson
    5. Svenska, engelska, norska, danska
    6. Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall
    7. Oslo, Thomas Enger
    8. Lotta böckerna
    9. John Grisham
    10. Älskade terrorist, Anna Sundberg och Jesper Huor

    Väljer gärna Väldigt sällan fin om jag har turen att vinna, samt Odinsbarn av Siri Pettersson. Annars älskar jag överraskningar och den är svår att hitta.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.