Söndag och böcker

Hos Linda hittar jag några frågor som hon kastar ut en seg söndag. Verkar bra sätt att ladda för nästa inlägg.

Hur har din söndag varit hittills?
Ovanligt aktiv. På förmiddagen var jag och simmade med en kompis. Premiär i utebassängen, brrr vad kallt det var att gå från dörren till bassängen. Men väl i var det skönt, 2200 m blev det. Det är städsöndag så vi har städat här hemma. Sen gjorde vi en cykelutflykt hela familjen, och spelade kubb. Så nu har jag förtjänat en lässtund! Teet är bryggt och chokladen framplockad.

Vad läser du just nu?
”Tusen små bitar” av James Frey. Det är en del av Bokbloggsprat hos Enbokcirkelföralla. Utan att gå händelserna i förväg så kan jag säga att det inte är min typ av bok.

Hur ser din majläsning ut?
Med Monikas hjälp i det här inlägget har jag försökt strukturera bättre. Så för maj gäller följande:
Ny och spännande: Eld, fast den har jag redan läst. Recension kommer.
En bokcirkel för alla: Se ovan. Och så kanske Jellicoe Road som jag ju vann hos Lingonhjärta.
Bokcirkel på jobbet: Moderspassion av Majgull Axelsson
Nordisk utmaning (och Boktolva): Utrensning av Sofi Oksanen
Hyllvärmare: Blacklands av Belinda Bauer
Recensionsexemplar: Två norska deckare som jag fått och två svenska nya på väg in.
Puh!

Är det någon läsutmaning du är sugen på att hoppa på?
Nä, det känns som om jag har tillräckligt…

Vilken bok kommer du att skriva om härnäst?
Överenskommelser av Simona Ahrnstedt.

7 kommentarer

  1. Men just det! Jag visste att jag glömt nåt, jag har ju hoppat på En bokcirkel för allas bloggbokprat om Jellicoe Road också men den sträcker ju sig förvisso in i juni.

    Gilla

  2. Blir spännande att se vad du tycker om Utrensning! Hyllad och omtyckt av flera men jag hade lite svårt för den… Men som tur är har vi alla olika smak! 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.