Bokbloggsjerka 31 januari – 3 februari: Förlag med bra böcker

jerkaDå var det fredag igen och med den Annikas bokbloggsjerka. I dag skriver hon: Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år?

Innan jag började bokblogga så hade jag noll koll på vilka förlag som gav ut vilka böcker, men nu börjar jag så sakta få lite bättre koll. Men jag har fortfarande en del kvar. Egentligen tycker jag att den här frågan är jättesvår att bara svara ett förlag på, det finns så många som släpper bra böcker tack och lov.

Men jag måste ju öva på att välja och idag faller mitt val på Norstedts, baserat på de sista två åren. Jonas Gardells trilogi Torka aldrig tårar utan handskar var ju en höjdpunkt och så ger de ut två av mina favoritdeckarförfattare Carin Gerhardsen och Anna Jansson. Jag stannar med exempel på böcker där (det finns flera) och ger dem också en guldstjärna för attityden till bokbloggare. Även om det inte var frågan…

PS. Ni har väl sett min födelsedagstävling? Sista dag idag!

35 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.