En smakebit på søndag – Allt för din skull

ensmakebitDen här veckan kan sammanfattas i tre ord: jobb, jobb och jobb. I dag så får jag åka in extra och jobba. Nu ska den där projektrapporten skrivas klart. Puh.
Men tänk att jag i fredags kunde sitta ute och läsa en stund. I det kvardröjande sommarvädret!

Söndag på bloggen innebär En smakebit på søndag som den norska bloggen Flukten fra virkeligheten håller i. Vi delar med oss av smakbitar från böcker vi läser. Veckans bidrag hittar du här.

I fredags kom det tre böcker med posten och en av dem var ett recensionsexemplar som jag började läsa igår. Allt för din skull av Christina Stielli. Jag läste hennes Jag älskar dig inte och var rätt tagen av den, så jag ser fram mot att läsa den här!

Boken handlar om Karoline som är noga att be till Gud och göra allt rätt, precis som mamma och Gud vill. Hon jagar sin älskade mammas bekräftelse och lyssnar efter Gud. Den enda som tycker hon är vacker är pastor Aron, hennes morbror.

Smakbiten kommer från sid 16:alltfordinskull
”Jag är
besviken. Allt jag säger verkar du bara ignorera, som någonting du tycker är oviktigt. Kanske gör du det till och med medvetet för att såra mig?” Elisabeth vänder sig sakta om. Hon lämnar rummet. Vänder ryggen mot försök till förklaringar. Ett rop om förlåtelse. Elisbeth går nerför trappan. Tunga fötter.
Lärdomen är hennes att dela ut.
Inte vända om nu.
Låt skulden få härja.

28 kommentarer

  1. Hej alla och varmaste tack Lotten! Ler lite då jag levde med min egen Lotten under några år. TACK för smakprovet du delar ut. Jag hoppas att du blir berörd av boken.- Arg, ledsen, glad, betänksam, fundersam 🙂 Hugg tag i mig om du ser mig på mässan i Göteborg!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.