Tisdagstrion v. 19: Bok nummer 3, 14 och 23 i valfri bokhylla

Från Ugglan & Boken: Varje tisdag kommer jag att publicera en trio böcker på ett visst tema, och du är varmt välkommen att delta! Knåpa ihop din egen trio, lämna din länk här i kommentarsfältet och hoppa runt på andra deltagares bloggar och ta del av spännande tips. Alla teman finns bestämda i förväg och går redan nu att läsa här (och via länk på Ugglan & bokens startsida). 

I veckans Tematrio gäller Bok nummer 3, 14 och 23 i valfri bokhylla. Den här blev oväntad komplicerat då vi är i Stockholm, och här har jag inte så många böcker i någon hylla (tro det eller ej!). Men som tur var så kom maken till hjälp då han kunde plocka fram uppgifterna ur vårt bokföringsprogram över böcker. Jag behövde bara välja bokhylla och det blev faktiskt två olika bokhyllor, bara för att testa. Vi har väldigt många bokhyllor i vårt hem…

Den andra bokhyllan med böcker på svenska av större format. En biografi, en feelgood och en deckare.

Nummer 3: Livets ax, Barndomsminnen av Sven Delblanc. Min bok och den är oläst. Sven Delblanc var en favoritförfattare under en period, och jag älskade hans serie om Samuel. Kanske vore en intressant biografi att läsa.
Nummer 14: Tango för vilsna själar av Lucy Dillon. Dotterns bok som hon lämnat kvar pga platsbrist i studentboendet. En bok som jag tänkt läsa vid tillfälle.
Nummer 23: Se henne försvinna av Eva Dolan. Min bok, som jag läste 2020. Del i en serie som jag gillar.

    Bokhylla nummer 2 med böcker på engelska av större format. Här blev det tre böcker som jag läst.

    Nummer 3: Making Faces av Amy Harmon. En av makens böcker, och en av hans favoritförfattare.
    Nummer 14: The Survivors av Jane Harper. Min bok, och en favoritförfattare.
    Nummer 23: Southernmost av Silas House. Min bok, som jag läste i höstas.

      10 kommentarer

      Lämna en kommentar

      Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.