September 2018

Lästa böcker:

Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 2040

September
61. Patrik Lundberg, Berättelsen om Sverige: Texter om vår demokrati, 139 sidor, Betyg: 4+
62. Jonas Gardell, Till minne av en villkorslös kärlek, 438 sidor, Betyg: 4-
63. Jonas Moström, Skuggorna ruva, 423 sidor, Betyg: 4-
64. Pam Jennoff, The Orphan´s Tale, 342 sidor
64. Arne Dahl, Mittvatten, 384 sidor
65. Elin Säfström, Sömnernas sömn, 314 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 5, Engelska: 1
Originalspråk: Svenska: 5, Engelska: 1

Ursprungsland: Sverige: 5, USA: 1

Kvinnliga författare: 2
Manliga författare: 4
Författare jag inte läst tidigare: 1

Boktolva: 0
Makeutmaing: 1 (The Orphan´s Tale)

Recensionsexemplar: 5
Hemifrån – hyllvärmare: 0
Hemifrån – ganska eller helt ny: 0
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän eller släkting: 1

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 2/3/0/1/0

Deckare/spänning/thriller: 2
Skräck: 0
Drama: 1
Feelgood: 0
Romance: 0
Biografi: 1
Fantasy: 1
Science fiction: 0
Historisk fiction: 0
Non-fiction: 1
Pjäs: 0

Månadens bästa: Sömnernas sömn
Månadens mest spännande: Mittvatten
Månadens överraskning: Berättelsen om Sverige: Texter om vår demokrati
Månadens besvikelse: Till minne av en villkorslös kärlek

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Åh vad skönt att läsa den boken – passade mig perfekt! Mer detaljerat kommer i recensionen…
  • Månadens mest spännande: Början var trög, men mot slutet var den spännande.
  • Månadens överraskning: Inte min vanliga genre men mycket läsvärd
  • Månadens besvikelse: Missförstå mig inte – den var bra. Men jag hade förväntat mig något annat.
  • Allmänt: Nu är tillbaka i jobbstressen, så det blir väldigt lite läst på vardagkvällar. Ligger otroligt mycket efter…

Avslutade filmer och TV-serier:

  • Red Sparrow. DVD. Betyg: 4,0/10
  • Doctor Strange. DVD. Betyg: 6,0/10
  • Book of Henry. DVD. Betyg: 8,0/10
  • Nashville, säsong 6. DVD. Betyg: 6,5/10

Bästa film: Book of Henry
Bästa serie: Nashville

Kommentarer:

  • Filmer: Tårar och skratt och något helt annat än vi trodde det skulle vara.
  • TV-serier: Sista säsongen av Nashville var säsongen med lägst kvalitet. Men det är en av mina favoritserier så den får ändå komma med som ”bästa serie”.
  • Allmänt: Resor påverkar TV-tittandet negativt. Mer filmer och TV-serier hade inte varit fel.

En kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.