Veckans topplista: Sommarens bästa

Johannas deckarhörna har skapat en serie hon kallar Veckans topplista, eftersom hon tycker Top Ten Tuesdays inlägg blir svårare och svårare. Jag kan hålla med henne, och hoppar gärna på det här.

Vecka 34 är det ”Sommarens bästa” som gäller. Nu är ju inte augusti riktigt slut men jag räknar juni, juli och den del av augusti som förflutit hittills.

5. Midnight at the Bright Ideas Bookstore av Matthew J Sullivan
4. Annabelle av Lina Bengtsdotter
3. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
2. Hon som vakar av Caroline Eriksson (recension i morgon)
1. Pappas pojke av Emelie Schepp

18 kommentarer

  1. Av dessa har jag bara läst Manglade dukar och vikta servetter. Sen verkar Midnight at the Bright Ideas Bookstore också intressant. Jag önskar bara att jag hade lite bättre läsflyt på engelska.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.