Veckans bokbloggsfråga v. 37: Ser fram mot

Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans bokbloggsfråga frågar Barnboksbloggen: Vilken bok ser du mest fram emot att läsa bland höstens kommande böcker? Eller läser du någon serie där du ser fram extra mycket emot nästa del? Eller har du någon favoritförfattare där du knappt kan vänta tills hen släpper en ny bok? 

Jag har inte varit med i Veckans bokbloggsfråga sen vecka 26. På tok för länge sedan, men det har bara blivit så. Den här veckans fråga kände jag att jag definitivt kunde svara på. Möjligen blir svaret lite väl utförligt.

Jag har fått många fina böcker nu i augusti/september, flera av dem har jag sett fram mot sen jag såg att de skulle komma. Den jag läser nu, Miira av Eija Hetekivi Olsson, är en av dem. Näst på tur står Björnstad av Fredrik Backman som jag ser väldigt mycket fram mot.

Favoritförfattare har jag många, och en av dem är Elin Olofsson. Hon kom ut med Gånglåt i början av året, men på Höstbokfestivalen i lördags berättade hon att hon håller på att skriva på en ny bok. Tack och lov. Sen har jag sett att Belinda Bauer kommer med en ny bok i januari, och den har jag satt på bevakning.

Serier följer jag hur många som helst, så där kan jag knappt välja. Emelie Schepp, Gabriella Ullberg Westin, Arne Dahl är några som verkar fortsätta på serierna de skriver, och där jag ser fram mot nästa del. I att-läsa-högen ligger Helvete åpent som är del 2 i Gard Sveens serie, den är jag nyfiken på.

 

5 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.