ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Veckans smakbitar hittar ni här.

Igår var det full fart med det praktiska, och även om det finns kvar att göra här hemma så har jag i huvudsak tänkt ta det lugnt. Ute regnar det och är höstväder, då passar det perfekt att läsa förstås. Det har varit en bra läsvecka, jag har njutit av En enda risk av Simona Ahrnstedt (recensionsdag i morgon). I fredags läste jag ut den och började på en ny bok. Tros att hyllorna är fulla av böcker jag borde läsa så har jag lånat en bok på biblioteket: Liv av Mikaela Bley. Det är fortsättningen på Lycke som jag läste förra året. En svensk deckare med en TV4-reporter, Ellen Tamm, i huvudrollen.

Smakbiten kommer från sid 15:liv

Någon hade filmat allt och lagt upp det på olika forum på nätet och klippet hade fått en fruktansvärd spridning. Polisen hade inte identifierat någon ännu och samtidigt förklarat att det som skedde på filmen inte var särskilt ovanligt. Hanna var rädd för att om man inte fick stopp på det där snart skulle någon dö, och hon orkade inte tänka tanken att ett av barnen på filmen skulle kunna vara hennes son.

