Lästa böcker

Antal lästa böcker: 6
Antal sidor: 2406

37. Torkil Damhaug, Ildmannen, 494 sidor
38. Jørgen Jæger, Monster, 414 sidor
39. Anthony Doerr, Ljuset vi inte ser, 596 sidor
40. Sharon Bolton, Daisy in Chains, 343 sidor, Betyg: 4
41. Mattias Edvardsson, En nästan sann historia, 373 sidor
42. Christoffer Carlsson, Oktober är den kallaste månaden, 186 sidor

Språk som jag läst på: Svenska: 3, Engelska: 1, Norska: 2
Originalspråk: Svenska: 2, Engelska: 2, Norska: 2

Ursprungsland: Sverige: 2, Storbritannien: 2, Norska: 2

Kvinnliga författare: 1
Manliga författare: 5
Författare jag inte läst tidigare: 3

Boktolva: 1 (Torkil Damhaug)
Makeutmaningen: 1 (Ljuset vi inte ser)

Recensionsexemplar: 2
Hemifrån – hyllvärmare: 2
Hemifrån – ganska eller helt ny: 2
Lånad på e-lib: 0
Lånad på biblioteket: 0
Lånad av vän: 0
Lånad på jobbet: 0

Inbunden/storpocket/pocket/e-bok/PDF: 3/2/1/0/0

Deckare/spänning/thriller/skräck: 4
Drama: 2
Feelgood: 1
Romance: 0
Biografi: 0
Fantasy: 0
Science fiction: 0
Non-fiction: 0

Månadens bästa: En nästan sann historia
Månadens mest spännande: En nästan sann historia
Månadens överraskning: Monster
Månadens besvikelse: –

Kommentarer:

  • Månadens bästa: Jodå, det blev månadens bästa. Mer säger jag inte nu.
  • Månadens mest spännande: Trots att jag läst flera bra deckare så var det En nästan sann historia som får utmärkelsen.
  • Månadens överraskning: Jag hade läst om den här författaren och boken på några norska bloggar men visste inte att den skulle passa mig så bra.
  • Månadens besvikelse: Faktiskt ingen som kvalar till den utmärkelsen.
  • Allmänt: Kvalitetsmässigt en riktigt bra månad, men jag önskar verkligen jag hade mer lästid! Och recensionerna ligger jag så efter med…

Sedda filmer och avslutade säsonger av TV-serier:

  • Törnfåglarna. Recension kommer senare på bloggen.
  • The Perfect Man. Recension här. Betyg: 3+
  • Die Another Day. Recension här. Betyg: 3
  • Allegiant. Recension kommer senare på bloggen.

Vi har lördagsmiddag med film som tradition men så mycket mer film har det inte blivit. Och inte ens alla lördagar. Och TV-serier följer vi flera, men ingen avslutad mer än Törnfåglarna. Nej, det var verkligen en dålig månad vad gäller filmer!