ensmakebitSöndag igen. Veckorna är fyllda från morgon till kväll och det går fort fram. Nedräkningen till semestern har börjat, och det är mycket som ska hinnas med. I fredags så hade vi den allra första ”riktiga” sommardagen, och vi åt t.o.m. middag utomhus. Men igår, på nationaldagen, var det 8 grader och regn. Synd på så trevliga aktiviteter. Vi var nere på stan och lyssnade på Kristina Appelqvist och Gabriella Ullberg Westin i regnet. Intressant och trevligt att lyssna på dem, och prata efteråt.

Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av Flukten fra virkeligheten. Idag är det Betraktninger (astridtherese) som håller i det. Förra veckan läste jag ut tegelstenen Sarum som tagit mig rätt lång tid att läsa. Sedan dess har jag plöjt böcker i en rasande fart. Tanken var att jag skulle prioritera recensionsexemplar men när en tröstbeställning dök upp i posten så fick den smita före. Det är den senaste boken av en av mina favoritförfattare – Sharon Bolton. Little Black Lies heter den, och är en s.k. ”stand-alone”. Den utspelar sig på Falklandsöarna, där ett barn försvinner spårlöst. Det tredje barnet på kort tid.

Smakbiten kommer från början av boken:little-black-lies

I believe just about anyone can kill in the right circumstances, given enough motivation. The question is, am I there yet? I think I must be. Because lately, it seems, I’ve been thinking of little else.
It is a minute after midnight. In two day’s time it will be the third of November. Two more days. Am I there yet?

PS – jag har en utlottning på bloggen. Kika gärna in här!

