Bokbloggsjerka 3-6 oktober: Läsplanering

jerkaI veckans bokbloggsjerka frågar Annika: Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?

Både ja och nej. Jag har en lista på datorn på recensionsexemplar som jag borde läsa snart och de böcker jag ska läsa i mina utmaningar (Makeutmaningen och Tre på tre) och i bokcirkeln. För varje ny månad så tänker jag igenom vilka böcker jag borde hinna med av de kategorierna. Men inte i vilken ordning. Och eftersom jag är en snabbläsare så brukar jag dessutom hinna med att kasta in lite spontanläsning däremellan. För min läslust är det viktigt att jag kan vara lite spontan och kan blanda genrer efter humör.

23 kommentarer

  1. Jag har ingen snabbläsare och dessutom kan jag vandra bort i tankarna när jag läser, hihi. Så plötsligt har jag ”läst” en sida och vet inte ett dugg vad det handlar om.

    Gilla

  2. Tänker nog ganska likt som du, men då jag är lite ojämn i min lästakt så brukar jag prioritera utmaningsböcker för att sedan vara spontan med tiden som är kvar i månaden.

    Gilla

  3. Jag tror att det är viktigt att vara spontan ibland när det kommer till läsning, det är något som jag borde bli bättre på. Datum styr alldeles för mycket av min läsning..

    Gilla

  4. Jag är också snabbläsare och det underlättar ju verkligen. Då kan jag läsa mitt spontana val i soffan på kvällen och måste-böckerna hänvisade till lunch och toaläsning.

    Gilla

  5. Jag tror inte jag är någon snabbläsare, men det är därför som jag bara planerar in max fem böcker varje månad. Så hinner jag vara spontan också 🙂

    Gilla

  6. Rec-ex prioriteras så gott det går, annars är jag spontan och läsningen bygger på dagsform, känslor och humör. Är även en snabbläsare så hinner med en del på en månad =)

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.