TAG: Tegelstenar

Nu cirkulerar en ny tag bland bokbloggar. Alltid kul med nya idéer! Jag har blivit taggad av Monika så nu kör vi.

Reglerna är enkla:

– hitta de fem tjockaste böckerna i din bokhylla som du har läst
– hitta de två tjockaste böckerna i din TBR-pile (alltså böcker man inte har läst än)

och så tagga fem andra bloggar.

Och återigen säger jag tack och lov för vårt bokföringsprogram för böcker, nu slipper jag leta i hyllorna.

De fem tjockaste böckerna i bokhyllan som jag läst:

Stephen King, Det, 1188 sidor
Ken Follet, Svärdet och spiran, 1077 sidor
Colleen McCollough, The First Man in Rome, 1032 sidor
J K Rowling, Harry Potter och Fenixorden, 1001 sidor
Kerstin Thorvall, Berättelsen om Signe, 961 sidor (samlingsvolym)

De två tjockaste böckerna på min läslista är:

Ken Follet, En värld utan slut, 1205 sidor
Gregory David Roberts, Shantaram, 942 sidor

Jag blev faktiskt lite förvånad, jag trodde att t.ex. Kristin Lavransdotter skulle kvala in, men det gjorde den inte. Noterar också att majoriteten av våra tegelstenar tillhör maken 🙂

Så var det där med att tagga då… Helt frivilligt att vara med förstås, men jag skickar mina taggar till:
Mest Lenas godsaker
Cum libris non solus
Romeo and Juliet
C R M Nilsson
Bokhyllan i pepparkakshuset

5 kommentarer

  1. Min version av Det är i två delar så den fick inte vara med. Och visst var det härligt att bara ”trycka på en knapp” för att få fram svaret 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.