Bokbloggsjerka 21-24 september: Veckans böcker. Eller bok!

Fredag igen. Har varit på sällsynt dåligt humör hela veckan men en ledig fredag som redan inneburit besök på vår Bokia här i Sundsvall och sedan en rejäl fika så känner jag att helgen börjat bra. Dessutom så firar jag som vanligt fredag med en Bokbloggsjerka hos Annika!

Den här veckan frågar hon: Berätta om en bok (eller flera) som du har fått, lånat, köpt, etc. den här veckan.

Efter att alla recensionsexemplar som jag skrivit om här så har jag tagit det riktigt lugnt på den fronten. Så det var nära att jag fick passa på den frågan. Men idag var jag och hämtade ut en reserverad bok på biblioteket. Nämligen den här:

Stål av Silvia Avallone

Så här beskrivs den på webben:

”De bästa vännerna Anna och Francesca växer upp i ett nedslitet bostadskomplex i den toskanska kuststaden Piombino. I horisonten skymtar Elba, men på Via Stalingrado är det kring stålverket livet rör sig.

Flickorna är tretton år, på väg att ta steget in i vuxenvärlden och är heta föremål för männens och pojkarnas blickar. De är prinsessor i ett fallfärdigt kungadöme och drömmer om ett liv tillsammans långt borta från föräldrarna och stålverket. Anna har stora planer för sitt liv, hon ska läsa vidare och bli domare eller politiker. Francesca drömmer om att bli velina, att jobba på tv eller bli modell.”

Att jag överhuvudtaget beställde den beror naturligtvis på alla bokbloggare där ute som skrivit om den;-)

13 kommentarer

  1. Jag har läst Stål och gillade den jättemycket. Kanske inte slutet dock, för jag föredrar en annan sorts slut, men ska inte säga mer 🙂

    Gilla

  2. Stål hade jag tänkt låna som e-bok på sommarens Italienresa. Men så blev resan inställd och boken olånad. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den sen.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.