toptentuesdayI veckans Top Ten Tuesday har The Broke and the Bookish satt temat till: All About Audio freebie —  aka top ten audiobooks you should listen to, 10 books I want to listen to on audio,10 bands you should check out, 10 podcasts you should be listening to, 10 of my all time favorite albums, 10 songs I love, really whatever you can come up with.

Jag lyssnar inte på ljudböcker så den här gången får det vara musikrelaterat. En gång i tiden så köpte jag mycket musik men med åren har det blivit allt mindre. Jag har mina favoritartister som jag bevakar när de kommer med nytt. Min make är betydligt mer musikintresserad, och i år har vi infört att han gör spellistor till min ipod då och då. Jag får ny musik att lyssna på och blir lite mer insatt i hans musiksmak. Här kommer tio låtar på min ipod just nu som jag är speciellt förtjust i. Det är både från makens spellistor och min egen samling.

  1. The Best Damn Thing med Rick Springfield. Det här är min absoluta favorit just nu. Jag blir glad i hela kroppen av den!
  2. Let it be Me med Jill Johnson och Joel Alme. Så vackert att jag blir tårögd.
  3. The Sound of Silence med Disturbed. En riktigt stark cover.
  4. World has Gone Mad med Martina Edhoff. Det svänger.
  5. Mother Like Mine med The Band Perry. Min dotter spelade den här för mig på Mors Dag och tala om att jag blev tårögd.
  6. Hypocrisy med Nordic Union. Svenska Erik Mårtensson från Eclipse och W.E.T. tillsammans med Ronnie Atkins från Pretty Maids.
  7. Giftet med Stiftelsen. Ingen lista är komplett utan det här bandet från Ljungaverk och jag kunde valt någon annan. Men Texten här är väldigt viktig.
  8. Dear Daughter med Halestorm. Vackert av ett av mina favoritband.
  9. Stand by You med Rachel Platten. Snygg låt som jag gärna sjunger med i.
  10. Waiting for Love med Avicii. Musik jag blir glad av.

Tyvärr verkar inte Rick Springfields låt finnas på Youtube och WordPress ville inte infoga Joels och Jills låt så det får bli The Sound of Silence som illustrerar det här:

 

