Veckans bokbloggsfråga v. 14 – Bokbloggstävlingar

Veckans-bokbloggsfraga-300x273Jag har svårt att hinna med Veckans bokbloggsfråga som jag tänkt innan veckans slut de senaste veckorna, men den här veckan så blir det av! I veckans bokbloggsfråga frågar BarnboksbloggenVad tycker du om bokbloggstävlingar? Brukar du arrangera tävlingar på din blogg? Tycker du själv om att delta i tävlingar på bokbloggar? Nu tänker jag framförallt på sådana tävlingar där man t ex lottar ut en bok, inte på utmaningar och läsmaraton/läs-a-lots. 

Jag gillar tävlingar på bokbloggar för i 99,99 % av fallen är ju det man lottar ut bokrelaterat. Och oftast är det just böcker. Vad kan vara roligare än att vinna böcker? Jag har haft turen att vinna några gånger och det är enormt skoj!

I samband med bokbloggens födelsedag i början av januari så brukar jag ha någon form av tävling/utlottning och det är också givande, särskilt om man ställer någon typ av fråga (boktips eller liknande). Ibland om jag fått extra böcker har jag haft utlottningar. Dock har jag slutat haft utlottningar där det handlar om många böcker, för portot blir så dyrt.

Ska bli intressant att framförallt se om någon inte gillar tävlingarna och varför.

 

En kommentar

  1. Tycker också det är roligt med tävlingar! Jag deltar bara i tävlingar där jag är intresserad av vinsten och jag deltar aldrig för tävlandets skull 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.