Veckans bokbloggsfråga v. 12: Inspiration

Veckans-bokbloggsfraga-300x273Förra veckan hann jag inte med bokbloggsfrågan men den här veckan är jag med. Barnboksbloggen frågarHur hittar du inspiration till ditt läsande? Vart får du tips på böcker som du vill läsa (bokbloggar, boktips i tidningar, litteraturprogram på tv/radio/poddar, kompisar eller?) Hur ser din vill-läsa-lista ut? 

Jag känner det som om att sen jag började blogga så är mitt problem nästan omvänt. Jag får så mycket tips att jag ibland inte vet vart jag ska vända mig. Ibland så kan ju dock det skapa nästan en blockering för läsandet.

Men tipsen då. Först och främst så hittar jag saker på andra bokbloggar, i synnerhet ett urval som jag vet har liknande smak som jag. En smakebit på søndag har ett stort inflytande! Att jag bloggar har också spridit sig IRL så det är många som vill diskutera böcker med mig, inte minst på jobbet, så där får jag en del spännande tips. Sen surfar jag ibland runt på förlagens hemsidor, men ofta letar jag efter favoritförfattare då. Jag har väldigt bra kontakt med flera som jobbar i vår lokala bokhandel, Vängåvan, så där får jag många tips. Sen är jag så traditionell att jag älskar att läsa på baksidan av böcker som ligger där i bokhandeln.

Min vill-läsa-lista är vääääldigt lång. Men i Top Ten Tuesday förra veckan skrev jag den här listan.  Av de tio har jag faktiskt läst en och håller på med en annan.

 

3 kommentarer

  1. Man får verkligen mycket tips i och med att man läser andra bloggar, min TBR-lista har verkligen vuxit explosionsartat sen jag började blogga 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.