Bokbloggsjerka 25-28 mars: Påskläsning

jerkaI veckans bokbloggsjerka frågar Annika: Så här i påsktider gör vi det enkelt så att alla som vill hinner ut i solen (om den behagar titta fram): vad ska ni läsa i påsk?

Ja, här lyser solen från en klarblå himmel och man borde väl ut. Men det finns mycket att göra inne just nu då vi ska få ut saker och möbler ur huset.

Nåja, läsning var det. Jag läser fortfarande Apple Tree Yard av Louise Doughty så plan A är att läsa ut den.

Sen brukar jag faktiskt inte planera längre än så, jag vill kunna vara spontan när jag läst ut en bok. Två som känns möjliga, som jag ”borde” läsa är Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe eller STHLM Inferno av Varg Gyllander. Men det kan bli något helt annat faktiskt. Lättläst deckare eller feelgood vill jag ha!

20 kommentarer

  1. Bokplaner är så lättrubbade, så egentligen kan man både ha o vara utan sådana. Tycker för stunden Agatha Christie är ett utmärkt val om man vill ha lättlästa deckare – riktiga påskkarameller. 🙂 Glad Påsk!

    Gilla

  2. Jag föredrar också att välja bok spontant, men ibland är det nåt rec.ex som borde prioriteras. Hoppas du får en fin påsk med massor av läsning – oavsett bok! 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.