Veckans bokbloggsfråga v 51 – Tid på läsande och bloggande

Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans bokbloggsfråga så frågar Barnboksbloggen:

Hur mycket tid lägger du ner på bloggen och på din läsning per vecka? Känns det som att det är lagom eller skulle du velat att bokbloggandet tog mer eller mindre tid än i dagsläget? Finns det något du skulle vilja göra med bloggen som det inte finns tid till i dagsläget? 

Oj, det varierar väldigt mycket. I timmar har jag verkligen inte koll, men jag skulle säga att av den lilla fritid jag har så ägnas den största delen åt läsande och bokbloggande. Efter jobb, familjeaktiviteter, skjutsningar och annat.

Just nu är jag sjukskriven och då har jag ägnat mig ovanligt mycket åt läsande. Men även vanligtvis så försöker jag läsa varje dag, en stund på kvällen. På helgerna ägnar hela familjen rätt mycket tid åt läsning (beror lite på andra aktiviteter). Det allra stressigaste dagarna blir det några minuter innan jag somnar, andra dagar en stor del av kvällen (kombinerat med bloggande).

Bloggandet brukar jag koncentrera till helgerna, det är då jag orkar. Då förbereder jag veckans inlägg, och det tar en bra stund, ofta på förmiddagarna. En del ”rundfrågor” kan dyka upp under veckan (som Veckans bokbloggsfråga, Tematrio, Kulturkollos tisdagsutmaning) och då hoppar jag på utifrån tid och lust.

Å ena sidan så ger bloggandet mycket, men å andra sidan så känner jag ibland att jag skulle vilja ägna mer tid åt andra hobbies, som att pärla exempelvis. När jag har en bra rytm och mår bra så tycker jag att jag lägger lagom med tid.

Har inga speciella planer för bloggen. Tidvis har jag funderat på att hålla i någon form av veckoaktivitet där andra bloggare kan delta, men så inser jag att jag inte behöver fler ”måsten” i mitt liv. Det jag skulle vilja orka och hinna i högre grad är att läsa och kommentera på andras bloggar, nu blir det mycket mindre än jags skulle vilja.

3 kommentarer

  1. Tråkigt att du är sjukskriven, hoppas du snart mår bättre. Man får göra som med allt annat även med bokbloggen. Ta en dag i taget. Jag har släppt det där med att jag måste skriva nåt varje dag. Och det visar sig att oftast gör jag det ändå, men utan att bli så stressad. Bokbloggsaktiviteter är väldigt trevliga och jag läser gärna vad andra skriver, men jag blir lite stressad av att förväntas kommentera hos alla. Därför har jag inte hängt på så mycket sånt i höst.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.