Social Media Book Tag

Tags är aldrig fel och den här hittade jag inne hos C R M Nilsson.

Twitter: En bok du vill dela med dig av till världen.
Där framtidens fötter vandrar av Mattias Edvardsson. Har du inte läst någon bok av honom så gör det. Omedelbart!

Facebook: En bok du verkligen tyckte om som var en rekommendation från någon annan.
En man som heter Ove av Fredrik Backman. Omslaget, titeln, allt talade emot att jag ville läsa den. Men en vän övertygade mig. Och resten är historia.

Tumblr: En bok du läste innan din bokblogg som du inte har skrivit så mycket om.
En del av de böcker som jag läste och älskade innan jag började blogga tjatar jag om rätt ofta här. Men en författare som jag nämnt alldeles för sällan är Torey Haden. Hon är barnpsykolog och skriver om verkliga fall på ett ömsint sätt. Jag har läst flera av henne, men jag rekommenderar den första – Burpojken.

Myspace: En bok du inte planerar att läsa om.
Jag läser inte om. Så det blir en lång lista. En då – Simma i mörker av Kjell Eriksson.

Instagram: En bok med ett vackert omslag.
De ”gamla” omslagen i Månkrönikan, t.ex. Scarlet. De nya är hemska. 

scarlet

Youtube: En bok du önskar kunde bli film.
Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson. Har för mig jag läst att den ska bli film. Kan bli riktigt spännande!

Skype: En bok med karaktärer du önskar att du kunde prata med istället för att bara läsa om.
Hm, det där har jag aldrig förstått mig på riktigt. Men OK då – jag skulle gärna träffa karaktärerna i Sarah Dessens böcker – t.ex. Auden i Mycket mer än så.

En kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.