Fem en fredag v. 31: Mjukstart

Idag är det fredag och det passar att jag hoppar på elisamatildas Fem en fredag som kör igång igen.

1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt?
Hahaha – NEJ! Jag är vig som ett kylskåp.

2. Vad är något du gör långsamt?
Just nu så går jag väldigt långsamt. Stukade foten förra lördagen, och den krånglar fortfarande.

3. Vad kommer du snart börja med igen?
Simträna hoppas jag. Jag vill verkligen komma igång med det igen, det blir alltför sällan.

4. Hur behåller du sommarkänslan?
Jag har semester en vecka till så det hjälper nog. Det jag skulle vilja behålla är det låga tempot, att inte stressa så mycket. Men hur vet jag inte.

5. Har du något planerat för hösten?
O ja. Nytt jobb 1 september, ny arbetsgivare, ny ort, nytt (dubbelt) boende (vi fick tillträde igår). Jag ser riktigt mycket fram mot att få gripa mig an nya utmaningar, lära känna nya människor och områden och inreda det nya boendet.

Bjuder på en bild som är utsikten från balkongen i vår nya lägenhet. Vi ska bo första natten i den nu fredag-lördag.

4 kommentarer

  1. Ja du går verkligen en spännande höst till mötes, och verkar superladdad, skoj! Jag bytte ju stad för inte så länge sen, enda kruxet är avsaknad av bil som skulle göra upptäckandet mycket enklare. Men, jag hankar mig fram gående o bussåkande o ser fram emot att vintertidtabellerna kommer så att busstrafiken blir tätare. Lycka till md allt!

    Gillad av 1 person

    • Tack! Ja, det är verkligen olika hur mycket man kan upptäcka utan bil. Här i Sundsvall är det rätt krångligt om man t.ex. vill ut i havet. Nu när vi var i Stockholm så åkte vi en massa buss pga min stukade fot och det fanns många alternativ till de ställen vi skulle i alla fall.

      Gillad av 1 person

      • Ja Stockholm är ju en världsmetropol jämfört med lilla Falun! Ska man ut och titta på gamla bergmansgårdar eller annat med kulturanknytning så ligger de ofta bortom allfarsvägarna ute på vischan. Två bussar om dagen brukar gå förbi. Sundsvall är kanske lite samma…

        Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.