Just nu – December 2022

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på kulturkollutmaningen. Kika även in hos Enligt OFiktiviteteroch dagarna går och Västmanbok.

Just nu…

… läser jag Arr av Jørn Lier Horst och Thomas Enger. Det kändes som ett bra val eftersom jag just nu är i Norge, och den låg i läshögen. Men på resan hit så började jag ändå på en annan bok på mobilen – Den sista adventskalendern av Jenny Fagerlund. Jag hade lust att läsa en julbok. Det är ovanligt att jag läser flera böcker parallellt, men jag har lite tålamod i läsningen just nu.

… ser jag på Helgemorgon på NRK1. Jag är i Oslo, och tar en stund på rummet på hotellet. Hemmavid så tittar jag och maken på Tunna blå linjen, säsong 2. Jag kan inte annat än att rekommendera den serien.

… lyssnar jag på intervjuerna i Helgemorgon… I lurarna annars går det blandad musik från Spotify. Jag har fastnat för Regnar och regnar med Molly Hammar, trots att jag inte brukar lyssna på hennes musik. Och inte ser Så mycket bättre.

…längtar jag efter eftermiddagen när jag ska umgås med den norska delen av släkten! Annars längtar jag till jul. Då kommer bägge barnen hem, min mamma kommer några dagar, och jag ser fram mot att vila, vila och läsa.

5 kommentarer

  1. Började faktiskt titta på Så mycket bättre förra veckan, trots att jag inte lockades av artisterna (förutom Maja Francis, henn älskar jag). Det var riktigt bra faktiskt. Gillar nya konceptet med mer variation av artister.

    Gilla

  2. Tunna blå linjen sträcktittade vi (nästan) på och klämde alla avsnitt på en vecka. Riktigt bra.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.