Veckans bokbloggsfråga v 9: Roligast inlägg

Veckans-bokbloggsfraga-300x273I veckans bokbloggsfråga skriver Barnboksbloggen: Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva? 

Intressant fråga, jag har nog inte funderat så mycket på om det är en viss typ av inlägg. I grunden är jag alltid intresserad av recensioner, det är ju där jag ofta hittar mina boktips. Vissa rundfrågningar ger mig också inspiration, men det går inte alltid att säga varför tycker jag. En smakebit på søndag ger mig i alla fall en massa tips. Ibland lite för många… ”Kommande böcker” gillar jag också, fast det brukar vara livsfarliga för mina intentioner. Men i stort sett hänger det nog mer på hur folk skriver än vad. Vissa bloggar som jag följer spelar det nästan ingen roll vilken typ av inlägg det är, det är något annat som drar.

På sätt och vis så tycker jag recensionerna är roligast att skriva på min egen blogg, men de är också jobbigast för de kräver mest inspiration och tid. I synnerhet är det svårt när blogglusten tryter. Då får listorna och rundfrågningarna ta över.

3 kommentarer

  1. Det går inte att stressa fram de där recensionerna och de är verkligen både jobbiga och roliga att skriva. Men bara roliga att läsa 🙂

    Gilla

  2. Så är det, recensionerna kräver en del, både tid och energi, om man ska få till dem som man vill ha dem. Ibland går det trögt. Men det är roligt också. Precis som du dras jag mer till bloggens tonfall och allmänna intryck än specifika inlägg.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.