En smakebit på søndag – Snövit ska dö

ensmakebitSöndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag i regi av bloggen Flukten fra virkeligheten. Andra smakbitar hittar ni här.

Första hela veckan på jobbet efter en sjukskrivning. Trött? Jo tack. Det har blivit mycket Big Bang Theory och målarböcker för vuxna på vardagkvällarna. Trots att jag haft en mycket bra bok att läsa, Gånglåt av Elin Olofsson. I fredags läste jag ut den och började på en ny bok, Snövit ska dö av Nele Neuhaus. Den har jag naturligtvis lockats av genom att läsa om den på olika bloggar. Tror aldrig jag läst en deckare som utspelar sig i Tyskland tidigare så det känns ju bra att åtgärda.

Smakbiten kommer från sid 11snövitskadö

Tobias blick snuddade vid några mäktiga kastanjeträd som stod tätt intill fängelsemuren. Dessa träd sedda från hans cellfönster hade varit hans enda kontakt med yttervärlden de senaste tio åren. Trädens förvandling under de olika årstiderna hade för honom varit den enda verkliga förbindelsen med livet där utanför, medan resten av världen hade försvunnit bakom fängelsemurarna i en diffus dimma. Och nu måste han, den dömde flickmördaren, tillbaka in i den där dimman efter avtjänat straff. Vare sig han ville eller inte.

24 kommentarer

  1. Tack för smakbit! Verkligen inte vanligt att man läser böcker vars handling utspelar sig i Tyskland. Men Nessers Dagar i Berlin var det ju faktiskt inte så länge sedan jag läste förstås… 😉

    Gilla

  2. Jeg tror ikke jeg heller har lest krim fra Tyskland. Jeg er sykemeldt så det går en del i fargebøker og Big Bang theory her og. Pluss Dr. Who 🙂 Ønsker deg en fin søndag!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.