Ännu en enkät

Bokbabbel har dammat av en enkät. Enkäter gillar jag! De är bra att spara på. Till sådana här dagar.

Läser just nu: Den åttonde dödssyndenav Rebecka Edgren Aldén
Läste just ut: I går läste jag ut Nattfilm av Marisha Pessl.
Läser snart: Brukar inte planera, det beror på humör. Men det ligger några recensionsex och väntar, som t.ex. Ingenting är glömt av Adam Sarafis. Och så bokcirkelboken Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver.
Senaste boken jag fick:  Det var recensionsexemplaret av Den åttonde dödssynden faktiskt.
Senaste boken jag köpte: Vi måste prata om Kevin som vi alltså ska läsa i bokcirkeln.
Senaste väldigt övertygande recensioner: Hm, det här känns lite tjatigt faktiskt. Men det får bli Johannas deckarhörnas recension av Den åttonde dödssynden.
Biblioteksböcker: Har inte en enda hemma! Den senaste jag lånade var Björn Ferrys biografi, och hur det blev med den kan ni läsa här.
Böcker som funnits på min att läsa snart-lista i över ett år: Herregud. Hur lång tid har vi på oss?
Men låt mig nämna fem stycken: Kod 400 av Sophie Divry, Dinosauriens fjädrar av Sissel Jo Gauzan, Bilder som inte angår mig av Felicia Stenroth, Dagar i tystnadens historia av Merethe Lindström och Kärleken passerade här en gång av Peo Bengtsson.
En bok jag sparar till en riktigt dålig dag: Det finns ingen sådan bok! Jag kan inte hålla mig på det sättet.
Högst på önskelistan just nu: The Grownup av Gillian Flynn och Uglen av Samuel Bjørk så snart de kommer ut. Rävsång av Christin Ljungqvist står högt upp. Är väldigt nyfiken på Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler.
Ser framemot: I bokväg får det nog bli de som står högst på önskelistan. Sen ser jag fram mot Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall 2-6 november. Många intressanta författare!

2 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.