Would you rather… – tag

Den här tagen hittade jag inne hos Nilmas bokhylla och tar mig friheten att låna den!

Would you rather

– only read trilogies or only read stand-alones?
Stand-alones väljer jag. Man vet ju aldrig hur bra en bok är så tänk om man börjar på en dålig trilogi?

– only read male or female authors?
Så tråkigt att behöva välja! Men idag så läser jag klart mer kvinnliga författare.

– shop at Barnes and Noble (fysisk handel) or Amazon (nätbokhandel)?
Jag älskar kedjan Barnes and Nobles. Deras bokhandlar kan jag tillbringa timmar i! Och dessutom har de ofta ett fik inne i bokhandeln där man kan köpa latte och sitta och bläddra i böcker. Som här i Salt Lake City:

IMG_20150407_155225

– books were made into TV shows or movies?
Film tror jag. Även om en serie som Game of Thrones har blivit en väldigt bra TV-serie så tycker jag att det ofta är fler ändringar när man gör TV-serie av det.

– be a professional author or reviewer?
Recensent i så all. Har inte förmågan att bli professionell författare.

– be a librarian or a bookseller?
Bokhandlare. Fast det är en tuff bransch. När jag var liten var mitt drömyrke bibliotekarie.

– only read ebooks or physical books?
Fysiska böcker definitivt, även om jag har läsplatta och ibland läser e-böcker.

2 kommentarer

  1. Vilken rolig enkät! Den måste jag sno 😉

    Jag drömde också om att bli bibliotekarie när jag var yngre. Sedan praoade jag på bibliotek och insåg att det nog inte var något för mig.

    Gilla

  2. Vilken häftig bokhandel med fik. Det borde finnas överallt!

    Jag håller inte med dig om film vs tv-serie. I en tv-serie finns det plats för alla smådetaljer och extrakaraktärer. Se bara på Outlander. Där är det verkligen inte mycket som skiljer bok från tv-serie.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.