I mustache you some questions

mustacheJag har blivit taggad av Monika att göra den här enkäten. Kunde inte för mitt liv lista ut vad det har med mustascher att göra! När jag inte fattar så googlar jag ju efter svar och då hittade jag det här uttrycket: I mustache you a question… but I’ll shave it for later!

Lösningen kom 14-åriga dottern med när hon just läste över min axel vad jag skrev i det här inlägget. ”Jamen det måste ju vara en förvrängning av : I must ask you a question…” Ibland är man långsam som vuxen…

Four names that people call me (other than my real name):
Något smeknamn har jag inte men under årens lopp har jag blivit kallad diverse andra namn. Lotten tycks inte vara helt lätt att komma ihåg.
– Lotta (inte så otippat)
– Liselott (kanske också inom rimlighetens gräns)
– Bitte (en av mina chefer som hade problem med namn och återkommande kallade mig så)
– Ulla (en annan av mina chefer som genom ett helt möte kallade mig så – bisarrt!)

Four jobs I have had:
– vårdbiträde
– labbass
– utbildningsledare
– kanslichef

Four movies I would/have watched more than once:
Hm, det kan nog finnas några stycken.
– Love actually
– Notting Hill
– You’ve got mail
– Samtliga Star Wars filmer… (jo, det blev visst fler än en :-))

Four books I would recommend:
Seriöst? Hur ska man kunna hålla sig till fyra? Så här ser listan ut på de jag tror jag rekommenderat oftast den senaste tiden.
Vägen mot Bålberget av Thérese Söderlind
Där framtidens fötter vandrar av Mattias Edvardsson
Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson
Det henger en engel alene i skogen av Samuel Bjørk

Four places I have lived:
– Uppsala (född och uppvuxen)
– Brighton, England (pluggade där ett halvår på 80-talet)
– Knoxville, Tennessee (jobbade där 2 år på 90-talet)
– Sundsvall (där jag bor nu)

Four places I have been:
Under 90-talet reste jag rätt mycket. Fyra ställen som jag kan rekommendera:
– Australien
– Las Vegas
– Granada
– Grand Canyon

Four places I’d rather be right now:
Egentligen ingenstans. Jag vill vara här. Med familjen. Men fyra ställen som jag skulle vilja resa till någon gång:
– Berlin
– Argentina
– Nya Zeeland
– Japan

Four of my favourite foods:
Jag älskar helt enkelt mat, så det här får bli fyra saker som dyker upp i huvudet:
– souvlaki med tzatziki
– grekisk sallad
– ostbågar (tack Monika!)
– choklad (ja, det är mat)

Four TV-shows that I watch:
Återigen. Fyra?
– Homeland
– Grey’s Anatomy
– Nashville
– Orange is the new black

Four things I am looking forward to this year:
Oj.
– Sommarledigheten!
– Resorna som vi har inplanerade.
– Alla bra böcker som jag hoppas hinna läsa.
– Att få umgås med familjen

Four things I am always saying:
– Som om (tack dottern för den)
– Hur svårt kan det va? (förevigat på halsband av smolk.se)
– Seriöst? (tack sonen för den)
– Va? (jo, jag hör dåligt)

Four people I tag:
Jag har dålig koll på vilka som är taggade redan men chansar att följande inte gjort den:
Bloggbohemen
Johannas Deckarhörna
Mias bokhörna
Mest Lenas godsaker

6 kommentarer

  1. Grand Canyon är en av väldigt få ställen i USA som jag verkligen vill besöka (och av någon underlig anledning även Seattle). Och choklad är lika mycket mat som ostbågar 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.