Hm, tja, beroende och beroende. Eller jo, beroende… – Mars månads tillskott

Mars månad blev inte någon bra månad om man ser till att hålla bokberoendet i schack. Snarare tvärtom. Det blev mer en manifestation av hur mycket av våra liv som handlar om böcker.

Först till avlastningen. Vi gick lite överstyr på IKEA med dessa inköp. Och jo, de är redan fulla, men då frigjordes lite utrymme på andra ställen istället…:

20140302_10124520140302_17560720140303_091523

 

Så här såg en av dem ut när den var full:

20140315_121931 (1)

Sen var det bokrean då. Alltså, är det inte lite fräckt att det första man ser när man ska handla mat är böcker? På rea. De här två böckerna, som inte fanns i vår bokhandel hoppade ner i korgen bland maten. För inte var det väl jag som la dem där? Monikas vardagsmat och Ond skörd av Sharon J Bolton.

20140305_163731

Sen flyttade fler böcker hem till oss från rean. De här kom som betalning för en tjänst. Havsmannen av Carl-Johan Vallgren, en guidebok över Paris och Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson.

20140305_163556

Från Piratförlaget så fick jag Kristina Appelqvists Minns mig som en ängel.

20140311_142955

Från Norstedts så har jag fått Anna Janssons Skymningens barfotabarn som e-bok

skymningensbarfotabarn

Min make fyller år i mars och då fylls hyllorna på. Det är ju inte mina men samtidigt så har jag ju möjlighet att läsa dem. Och i gemensamma hyllorna ska de få plats. Det här blev tillskottet: Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer, Locke Lamoras lögner av Scott Lynch, Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald, Red China Blues av Jan Wong, Tvillingsjälar av Patrik Larsson, The Nashmen av Christer Johansson och Nattens cirkus av Erin Morgenstern.

20140327_164738

Så fort som jag såg att Belinda Bauer skulle komma med en ny bok så la jag den på bevakning. Ungefär samtidigt som jag beställde böcker till makens födelsedag så slank den här med beställningen. The Facts of Life and Death. Bekostad av ett presentkort jag vunnit inne hos TidningsIda.

20140327_164836 (1)

Från Damms förlag så fick jag ett exemplar av Sofie Sarenbrants Visning pågår som e-bok

visningpagarI en tävling i samband med Bokbloggsjerkan var jag lycklig vinnare av en ask:

20140328_142515

Vet inte hur jag ska summera det här inlägget faktiskt. Liiite mycket kanske…?

6 kommentarer

  1. Haha, kan det någonsin bli för mycket? Fallet Vincent Franke är mycket bra tycker jag, så den rekommenderar jag att du flyttar upp i läskön 😉 Havsmannen köpte jag också på rea, har hört att den ska vara hemsk och det gillar ju jag.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.