En smakebit på søndag – Children of the Revolution

ensmakebitDå var det söndag igen. Då kan man som bokbloggare hänga med på när den norska bloggen Flukten fra virkeligheten håller i En smakebit på søndag. Där bjuder vi på smakbitar från böckerna vi läser. Här är veckans inlägg.

Igår på Arlanda så hittade jag en bok som jag väntat på. Eftersom jag på flyget läst ut en bok så kunde jag börja på den här direkt medan jag satt och väntade på tåget.

Boken heter Children of the Revolution. Författaren är Peter Robinson och då kan ni kanske gissa att det är ytterligare en bok i serien om DCI Banks. Närmare bestämt dent tjugoförsta! Jag har alla tjugotre plus en fristående, så Robinson slåss om första platsen i antal böcker i vår hylla.

En man hittas död i närheten av sitt hus. Har han mördats eller inte? Han har levt ensam och Banks och hans team börjar gräva i vem han är och vad han gjort tidigare i sitt liv.

Smakbiten kommer från sid 16:

‘So, let me get this straight,’ Area Commander Catherine Gervais said. ‘You don’t childrenoftherevolutionknow whether Gavin Miller was a sucide, a perpetrator who ended up being a vicitim, or the intented victim from the start?’
‘No,’ Banks admitted. ‘How could we? We need to know a lot more about him, his background, what made him tick, any reasons he might have had for wanting to end it all. DC Masterson’s working on it now.’

25 kommentarer

  1. Denne forfatteren visste jeg ingenting om før igår, og et raskt søk viser at dette er en som har skrevet mange bøker son har fått gode kritikker, så jeg skal snart få lest noen av Robinson’s bøker 🙂
    Tusen takk for smakebiten

    Gilla

  2. Tusen takk for smakebiten! Denne har jeg hørt mye bra om, og kunne tenke meg å lese. Uheldigvis er ikke dette min favorittsjanger, så jeg er alltid litt nervøs før jeg begynner på denne typen bøker, og har det med å utsette det. (Må bli flinkere) Ha en fin søndag videre 🙂

    Gilla

  3. Han har jeg lest en del bøker av. Skrevet et innlegg om dette på bloggen har jeg også. Liker de godt. Men de jeg har lest er bøker som er oversatt til norsk; og det er det ikke alle som er. Takk for smakebiten.

    Gilla

  4. Tänkte ta tag i denna serie från början någon gång tänkte jag. Fick alla de engelska böckerna som inte är översatta i julklapp men ja, det finns ju så många andra 😉

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.