Tisdagstrion v. 2: Böcker jag planerar att läsa under 2024

Från Ugglan & Boken: Varje tisdag kommer jag att publicera en trio böcker på ett visst tema, och du är varmt välkommen att delta! Knåpa ihop din egen trio, lämna din länk här i kommentarsfältet och hoppa runt på andra deltagares bloggar och ta del av spännande tips. Alla teman finns bestämda i förväg och går redan nu att läsa här (och via länk på Ugglan & bokens startsida). 

Äntligen Tisdagstrion igen! Hurra! Den här veckan handlar det alltså om böcker som man planerar att läsa under 2024. Jag hoppas läsa jättemånga, och många ”oplanerade”. Men jag har ju också mina utmaningar, och i dem ingår en del böcker som jag verkligen hoppas få lästa. Här kommer mina tre val från en lång lista. Länkar till Goodreads eller förlaget i titeln.

  1. Factory Girls av Michelle Gallen. Ingår i Makeutmaningen, och så har jag satt upp författaren i Boktolvan 2024 också. Boken är makens.
  2. Drømmeløs av Jørgen Brekke. Andra delen i serien om Odd Singsaker och den har stått i hyllan sen 2014. Ingår i Finish That Series 2024 och i Hett i hyllan utmaningen 2024.
  3. Sandslott av Niklas Turner Olovzon. Jo, jag hoppas få läsa en del nyutgivna böcker också, och uppföljaren till Isberg vill jag gärna läsa under 2024.

14 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.