The Music Tag

Dags för en tag som jag hittade hos Vargnatts bokhylla;En tag som har mindre med böcker att göra, och mer med musik, som jag skriver om ibland.

1)Name a song that always makes you happy
Det finns många låtar som ger mig en glad känsla, och det är nästan svårt att välja. Mitt val blir (till slut) The Worrying Kind med The Ark. Vilket kan tyckas märkligt med den titeln, men för mig handlar det om att man kan vara glad även om man är den typen som oroar sig.

2) Name a song that’s a great fit for when you’re in a pensive mood

När jag är på det humöret så vill jag egentligen mer ha glada låtar. En låt som är vacker och som får mig att tänka på fina saker är Mother Like Mine av Band Perry som har en speciell betydelse för mig, eftersom min dotter spelade den för mig en Mors dag för många år.

3) Name a song that changed your taste in music
Jag kan inte komma på en sång som haft så stor påverkan. Men min väg in i countrymusiken, som har varit min favoritgenre i några år nu, var Jill Johnson.

4) Name a recent song that you’ve just discovered and loved
En som går på repeat här hemma är Rhinestone Cowboy med Jill Johnson och Ola Salo, från Jills veranda. Ja, ni ser att temat går igen.

5) Name 3 bands or artists that you love
Jill Johnson (såklart), Stiftelsen och The Ark. Urvalet blev svenskt den här gången, listan hade kunnat göras längre.

6) What instrument would you like to be able to play?
Vilket som helst egentligen, jag kan verkligen inte spela. Jag väljer klarinett som är så vackert.

7) Name a fiction book with music at the centre of the narrative
Den första som jag kommer på är förstås Daisy Jones & the Six av Taylor Jenkins Reid. Den handlar om ett fiktivt rockband från 70-talet.

8) Tag some people
Vem som helst som vill haka på.

En kommentar

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.