Fem en fredag v. 23: Antingen eller…

Fredag och dags för Fem en fredag. Frågorna finns inne hos elisamatilda.

  1. Äter du hellre pinnglass eller mjukglass?
    Jag gillar mjukglass men min mage gör inte det, så jag äter helst pinnglass. Det finns ju en hel del att välja på också.
  2. Väljer du en fysisk bok eller ljudbok?
    Fysisk bok! Hittills i mitt liv har jag lyssnat på två ljudböcker. Jag förstår att man kan ha en ljudbok på när man gör annat, men jag har hellre musik då.
  3. Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren?
    Numera är jag för varm på sommaren, och jag misstänker att det har med åldern att göra 😉 Förr var jag mer för kall på vintern. (Ser att andra svarat vad man vill vara inte vad man är… då är jag hellre kall på vintern, för då kan jag klä på mig mer)
  4. Bada i pool eller hänga på strand?
    Utomlands så badar jag helst i pool, men i Sverige på sommaren badar jag helst i sjöar och hänger på stranden.
  5. Vakna till solsken eller somna till regn?
    Det var en bra fråga. Somna till regn tror jag. I alla fall känns det så nu när det är för varmt och ljust tidigt på morgonen i sovrummet…

7 kommentarer

  1. Sovrummet, där vi bor nu, är mot norr så själva solen är inga problem, men ljuset. Jag önskar så att det gick att släcka den stora lampan där ute när man ska sova.

    Gilla

  2. Jag gillar också helst vanliga böcker, men ljudböcker är perfekt vid gräsklippning och matlagning, annars blir jag bara rastlös.
    Hellre kyla än värme… är man kall kan man klä sig.

    Gilla

  3. Fysiska böcker är bäst för att man kan bläddra i dem och det känns att man läser ”på riktigt”. Har i och för sig inte provat ljudböcker, de kan säkert vara bra om man inte kan eller orkar läsa själv.
    Trevlig helg!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.