Hett i hyllan #397

Dags för Hett i hyllan – inspirerad av Bokföring enligt Monika som skriver så här:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Den här veckan har vi kommit till juli 2022 i Hett i hyllan. Den enda boken från den månaden som dyker upp här är ett spontanköp i Göteborg:  Written in the Stars av Alexandra Bellefleur. Det är F/F romance och jag har lite svårt att förstå varför den står oläst i min hylla, det låter som en bok i min stil. Även om just tropen ”Fake Dating” inte är min favorit. Jag läser mycket romance men har inte läst något av Alexandra Bellefleur tidigare. Om den inte blir läst i år kanske hon får hamna i min Boktolva.

After a disastrous blind date, Darcy Lowell is desperate to stop her well-meaning brother from playing matchmaker ever again. Love—and the inevitable heartbreak—is the last thing she wants. So she fibs and says her latest set up was a success. Darcy doesn’t expect her lie to bite her in the ass.

Elle Jones, one of the astrologers behind the popular Twitter account, Oh My Stars, dreams of finding her soul mate. But she knows it is most assuredly not Darcy… a no-nonsense stick-in-the-mud, who is way too analytical, punctual, and skeptical for someone as free-spirited as Elle. When Darcy’s brother—and Elle’s new business partner—expresses how happy he is that they hit it off, Elle is baffled. Was Darcy on the same date? Because… awkward.

When Darcy begs Elle to play along, she agrees to pretend they’re dating to save face. But with a few conditions: Darcy must help Elle navigate her own overbearing family over the holidays and their arrangement expires on New Year’s Eve. The last thing they expect is to develop real feelings during a fake relationship.

But maybe opposites can attract when true love is written in the stars?

2 kommentarer

  1. Känns som ett välbekant tema. Romance läser jag ju inte så gärna, för mig passar den genren bättre som film 🙂

    Gilla

  2. Jag tänkte också på film, fast det där med en fejkad partner har vi ju sett tidigare förstås. Men är det bra gjort så … Men romance brukar jag inte läsa.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.