Fem en fredag v. 50: Röra

Fredag och det blir Fem en fredag i regi av elisamatilda. Hennes frågor och mina svar:

  1. Vad har nyligen rört till sig hos dig?
    All omflyttning vi behöver göra i lägenheten inför julen, med soffor, stolar osv. Just nu ligger jag i soffan, och dottern har ockuperat min fåtölj. Mina saker ligger lite väl spridda…
  2. Omger du dig generellt med ordning eller oreda?
    Mer ordning än oreda tror jag, men det finns öar av oreda som jag står för här hemma. Jag skulle behöva städa både skänken i köket och mitt pysselbord.
  3. Vilken röra äter du helst?
    Först tänkte jag svara att jag inte är så förtjust i röror. Men sen kom jag på hummus, tzatziki, baba ganoush och andra härliga från medelhavsköket.
  4. Var förvarar du alla de där småsakerna som inte har en egentlig plats?
    Vi har bättre ordning nu när vi bor i lägenhet än i huset, fler fasta platser. Men jag skulle nog säga att skänken i köket tenderar att bli lite av en samlingspunkt.
  5. Vad har du nyligen behövt reda ut?
    En del missförstånd i kommunikation.

8 kommentarer

  1. en kan ju ha ett visst system i röran ändå. det har jag för det mesta. röror kan vara väldigt goda särskilt om någon annan gör dem. småsaker som inte har någon bestämd plats kan vara väldigt irriterande och hamnar ofta lite här och där

    Gilla

  2. Missförstånd i kommunikationen uppstår lätt, bra när man rett ut det. Jag älskar mat men just dessa medelhavsröror har jag inte lärt mig uppskatta, tycker de innehåller för mycket olja…
    Ha en skön helg

    Gilla

  3. Ja missförstånd kan ställa till det och bli väldigt rörigt vid kommunikation, har en märkt såväl när det gäller skriftligt som muntligt, skönt när det går att reda ut det. Röror att äta är jag inte så förtjust i, men rödbetssallad funkar.

    Gilla

  4. Bra att ta itu med missförstånd och reda ut dem. Annars kan det bli en surdeg som bara jäser och jäser. Lite oreda måste an få ha hemma annars blir det inte så trivsamt.
    Ha en skön adventssöndag!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.