Just nu – Maj 2024

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på Just nu från Kulturkollo. Kika in där för fler inlägg.

Just nu läser jag … Kvinna saknad av Mary Kubica. Jag ville läsa något spännande och föll helt enkelt för hypen. Den blev ju också nominerad till Årets bok igår. Även om jag inte läst ut den kan jag avslöja att jag inte kommer att ansluta mig till hyllningskören.

Just nu lyssnar jag på … musik av Lainey Wilson. I torsdags var vi på Lainey Wilsons konsert på Cirkus. Otroligt bra var hon på scen, och jag gillade henne ju redan innan såklart. Hon är en amerikansk countryartist som slagit igenom de senaste åren, och som bl.a. tog hem en Grammy i år för bästa country album. Tydligen spelade hon också i Yellowstone, en serie som jag inte sett.
Igår så släppte hon en singel på Spotify som är en duett med Keith Urban, och eftersom han är en av mina stora favoriter så har jag redan lyssnat på den ett par gånger 😉 Nästa vecka ska vi på Brett Young på Berns så snart ska jag börja lyssna på hans musik.

Just nu tittar jag på … Jana på Amazon Prime, tillsammans med maken. Eller ja, vi såg klart den igår kväll, så nu är det dags att välja ny serie. Jag plöjde tredje säsongen av Only Murders in the Building i förra veckan, och ska väl välja någon ny serie att se själv också.

Just nu längtar jag efter … vårt besök på Abba-muséet om några timmar. En fika i det ljuva sommarvädret hoppas jag också på.

Just nu njuter jag av … att tillsammans med maken vara ett par veckor i Stockholm, och både ta det lugnt och spontant hitta på roliga saker tillsammans.

4 kommentarer

  1. Intressant. Du är alltså inte så förtjust i Kvinna saknad 🤔 Då avvaktar jag med den.

    Jag gissar att Jana var bra då? Har tänkt se den så småningom, men har ju bara läst de två första böckerna. Är första säsongen bara första boken?

    Gilla

  2. Nej, Kvinna saknad imponerande inte på mig heller. Synd, för den började ganska bra. Hoppas du får riktigt fina dagar tillsammans med maken!

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.