Nya bokförvärv – Maj 2024

Det är ett tag sen det flyttade in så få böcker som det gjort under maj månad. Men för mina hyllvärmare är det goda nyheter…

Först ut är en överraskning från Modernista: Den sista festen av Clare Mackintosh. Och visst låter det som en bok för mig. Den första i en serie också – det gillar jag.

Dagen efter kom det en till överraskning, denna gång från Piratförlaget: Det hon begraver av Emma Ångström. Det är andra delen i en serie, och det kan nog hända att jag vill läsa första delen först. Som jag inte har.

I slutet av maj så råkade det vara så att jag var i Sundsvall när Vängåvans bokhandel ordnade ett event för Susanne Fellbrinks nya bok: En sång för oss – i moll och dur. Det är den första i en feelgoodserie. Det var en härlig kväll och självklart så köpte jag boken och började läsa. Den är utläst, recension kommer.

Det var allt som kommit in under maj månad. Få men läsvärda böcker!

En kommentar

  1. Den sista festen fick jag också och tror att den kan vara bra. Jag har läst två andra böcker av henne och de har varit bra i alla fall.

    Gilla

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.