Just nu – Juni 2024

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på Just nu från Kulturkollo. Kika in där för fler inlägg.

Just nu läser jag … En sång för oss – i moll och dur av Susanne Fellbrink. Jag var på en härlig bokrelease på bokhandeln här i Sundsvall i torsdags, och kunde såklart inte låta bli att köpa boken. Hon har gett ut sex deckare tidigare, men börjar med den här en feelgoodserie.

Just nu lyssnar jag på … suset av bilar som åker förbi en stilla lördagsmorgon.

Just nu tittar jag på … sommarklädda människor som går förbi utanför. TV-mässigt är vi mellan serier. Vi har sett klart både Vigil, säsong 2 och Carmen Curlers, men väntar med något nytt att se tills vi befinner oss här i Sundsvall igen bägge två.

Just nu njuter jag av … att kunna äta frukost på balkongen i perfekt väder. Senare idag ska det bli 28 grader här i Sundsvall, vilket är för varmt för mig. Men tidiga morgnar och sena kvällar funkar utmärkt. Igår satt vi länge här på balkongen.

Just nu längtar jag efter … i morgon eftermiddag då jag ska befinna mig på Malta i jobbet. Idag åker jag ner till Stockholm, och i morgon kl 6 går flyget. Taxin ska hämta 3.25 vilket jag inte ser fram mot. Men själva vistelsen ser jag fram mot. Just ja – om någon har någon bok som utspelar sig på Malta att tipsa om tar jag gärna det!

3 kommentarer

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.