Söndag på bloggen innebär att jag deltar i En smakebit på søndag. Sen förra veckan så är det Astrid Terese på bloggen Betraktninger som håller i trådarna.

Som jag skrev i Helgfrågan i fredags så har den här veckan bestått av både toppar och dalar, den har varit extrem på många sätt. Helgen hade jag tänkt använda för att landa, men det går väl sådär. En av topparna var den enda kvällen jag hade möjlighet att vara med på Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall i år. Det är femte året för festivalen och stämningen var hög. Åtta spännande författare att lyssna bara den kvällen. Bilder hittar ni på min Instagramsida.

Jag fick chans att träffa några av mina favoritförfattare och hade exempelvis ett samtal med Caroline Eriksson och Christoffer Carlsson om recensioner. Blev väldigt glad av vad de hade att säga (och skriva):

Av privata skäl kunde jag inte gå på torsdagen, men dottern var där och fick böcker signerade. Bl.a. av Belinda Bauer 🙂

Igår så läste jag ut en bok och började på en ny. Den kom samma dag som jag var på Deckarfestivalen och jag fick den också signerad av författaren som var där och pratade: Sjusiffrigt av Anna Karolina.

Smakbiten är de första raderna i boken:

Julia Lang höll en spruta med narkosmedel i handen, beredd att sticka den i halsen på mångmiljonären Troy Erixon. Han satt i en taxi utanför sin takvåning i Västra hamnen och skulle snart kliva ur. Hon gömde sig i den mörka nedfarten till källargaraget och pressade ryggen mot den skrovliga väggen. Plastmasken klistrade mot ansiktet och hon tog ett par djupa andetag i ett försök att dämpa pulsen. Hon ville få ögonkontakt med Carla och Nicki men vågade inte kika fram med risk att Troy eller taxichauffören såg henne och förstod som vad på gång.

