Jomen visst – snart helg. Först Mias helgfrågaVad tycker du en bra recension ska innehålla? Bonusfråga: Många unnar sig något extra när det är helg, antingen kan det vara lite vin, extra god mat eller ett bad, ja, ni förstår vad jag menar.

Från en bra recension ska det framgå varför recensenten gillar boken eller inte. Punkt. Jag är inte så intresserad av att läsa en lång sammanfattning av handlingen även om det är helt OK om en recension inleds med något om innehållet. Jag är heller inte intresserad av ett betyg som bara åtföljs av ”bra” eller ”fantastisk”. Jaha – varför då då? Och skulle jag tycka samma sak? Däremot kan en recension där recensenten kan uttrycka varför man gillar boken eller inte också ha ett betyg. Jag tittar mest på betyget om det är en bokblogg där jag ”vet” ungefär hur bloggaren brukar betygssätta, och om vi tycker lika.

Bonusfråga: Prio 1 är ingen väckarklocka ställd. Mycket vilotid. Familjetid. Och så några ostbågar kan nog slinka ner också…

