Först måste jag bara be om ursäkt att jag inte är runt mer på bloggar och läser och kommenterar. Livet snurrar helt enkelt för fort just nu. Men jag hoppas ha lite ro att surfa runt i helgen. Och apropå helg, det är ju dags för Mias HelgfrågaVad gillar du för bokligt event?

Någon bokmässa blir det inte men det hindrar inte att jag har bokliga event att se fram mot. Det är Stenstadsdagarna nu och det innebär att det är Höstbokfestival i regi av Vängåvans bokhandel morgon. Jag ska dit förstås, och främsta skälet är att träffa och lyssna på Elin Olofsson, en av mina favoritförfattare, som jag hoppas ska prata om sin nya bok, Krokas.

I november (8-10) så går Svenska Deckarfestivalen i Sundsvall av stapeln. Det är femte!!! året i rad som den körs. Jag har klivit av styrelsen men nog har jag tänkt ge mig dit. Den hålls på Quality Hotel i Sundsvall, och jag bor typ två minuter därifrån 🙂 Sen jobbar jag ju dagtid, men man har alltid kvällarna.

Det är mycket spännande på agendan – hela programmet hittar ni här

Egentligen ser jag fram mot allt, men några av mina favoritförfattare, som Belinda Bauer, Christoffer Carlsson, Lone Theils, Caroline Eriksson, Jonas Moström och Gabriella Ullberg Westin kommer. Fantastiskt duktiga Kerstin Bergman tillkännager de böcker som Svenska Deckarakademin nominerat för årets priser. Det blir seminarier, tävlingar, filmvisning – ja programmet är späckat för oss deckarfantaster.

